.

maanantai 1. lokakuuta 2012

Joko

Sinä olet sytytellyt sähköisiä valoja kodin nurkkiin?Minäpä oon.Niin,heti kun hypättiin lokakuulle.Taustalla soi Bachin jouluoratorio.Ei mitään hirmuisia joulufiilistelyjä,mutta kuitenkin.Minä oon aina tykännyt laittaa noita jouluisia valoja jo hyvissä ajoin.
En nyt ihan tuonne kadun puoleisille ikkunoille vielä joulutähtiä ripustele kuitenkaan.Mutta keittiössä saahaan jo nuuskia tunnelmalla valoissa=)
Ikeasta löytyi kynttilöitä.Pikkusen oli huumaava tuoksu siellä kynttiläosastolla.Jonkun pahvisen laatikon oon joskus päällystänyt hyllypaperilla ja vähän koristeita kiiltokuvista ja kangassuikaleesta.Ja kruunukynttilät sopi siihen sujuvasti.
Nyt niitä kynttilöitä taas menee.Täydensin sitä varastoa,jotta ei ihan heti tarvihe niitä ostamaan lähteä.Tuota kaunista ruusukynttilää en varmaan raaski poltella.
Viikolla ähersin tuon tyynynpäällisen kimpussa.Virkattu sydänkin onnistui ihan mututuntumalla.Näytti ihan vänkyräiseltä,mutta kun virkkasi reunat piilosilmukoilla,rupesi sydän muoto löytymään.Mä taijan nyt vapaapäivän iloksi ruveta siivoamaan ja pesemään pyykkejä.Jotta mukavaa päivää sulle myös ja hyvää lokakuuta!

7 kommenttia:

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Hih....juuri sain postauksen valmiiksi, jossa esittelin jouluvalojani...:)
Mielestäni, ne tuo ihanasti tunnelmaa.

Mukavaa siivous/pyykki/vapaapäivää sinulle!

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

...niin ja tuo tyyny on hieno!!!

Hanne kirjoitti...

Juu ehdottomasti kannattaa ajoissa laittaa valoja jo! Joulussa parasta on kuitenkin se odottaminen ja tunnelmointi etukäteen. Jonkun kerran oon tonttu-laulun kuunnellut tänä syksynä=)

Mulla on tuossa peilin päällä noi enkelivalot palaneet jo jonkin aikaa. Eilen ensimmäistä kertaa tänä syksynä polttelin pihalla lyhdyssä kynttilää=)

Markka kirjoitti...

Täällä pohjolassa ei valoa olekaan liikaa tähän aikaan vuodesta, aivan hyvin kannattaa viritellä. Kiva sydäntyyny on siellä syntynyt.

Marika kirjoitti...

Oijoi mikä tunnelma sieltä hiipii!
Ja niin on kaunis tuo tyynysi!

Meillä ei muuta kuin kynttilöitä poltellaan,mutta onhan sitä siinäkin :)

Sesse kirjoitti...

Mä laitoin eteiseen kaksi valosarjaa, ettei tarvi aina kattovaloa sytyttää :)
Ihanat ruusuiset kynttilä ja lautanen. Hyvää lokakuun alkua!

Mia -Willa Oliviasta kirjoitti...

Mulla on ajastettuna julkaisu, jossa koeeron, kun meillä "vietettiin" pikkujoulua;)

Ei jouluihminen sille mitään voi :)